logowanie rejestracja

Volkswagen

opis grupy: Wszystko co dotyczy wspaniałych ponadczasowych vw
założyciel grupy: Krzysztof Nieważne
kategoria grupy: Motoryzacja
liczba członków: 5
Dołącz do grupy

Trochę historii Volkswagena (3)

1934 - Rozpoczyna sie historia koncernu Volkswagen , kiedy to Ferdinand Porsche przedstawił rządowi niemieckiemu projekt samochodu - legendarnego Garbusa. Po wielu zbudowanych prototypowych modelach (konkretnie było ich 9)

1938 - do produkcji seryjnej zatwierdzono projekt garbusa . O prawdziwości tych zapowiedzi miała świadczyć oficjalna uroczystość państwowa, jaka odbyła się 26 maja 1938 roku w Fallersleben (Dolna Saksonia). Wtedy to położono kamień węgielny pod budowę przyszłej fabryki KdF-wagena. Oficjalna produkcja KdF-wagena (późniejszego Volkswagena) w wersji cywilnej („garbusa”) rozpoczęła się 11 lipca 1941 roku i zakończyła 7 sierpnia 1944 roku. Łącznie w różnych wersjach nadwoziowych (kabriolet, sedan i kabrio-limuzyna) zakłady KdF-wagen Stadt wyprodukowały 630 sztuk. Pozostałe odmiany KdF-wagena (Schwimmwagen typ 166 – amfibia, Kubelwagen typ 82 – łazik terenowy, oraz wojskowy „garbus” typ 92, 82E i w wersji z napędem 4x4 jako typ 87) były przeznaczone dla armii niemieckiej. Ale cywilne KdF-wageny z lat 1941 - 1944 po II wojnie światowej uznano za prototypy, pomimo, że niczym nie róźniły się od pierwszych powojennych Volkswagenów „garbusów” produkowanych do 1949 roku. Powojenna produkcja ruszyła we wrześniu 1945 roku na potrzeby armii brytyjskiej, choć pierwotnie fabrykę VW przeznaczono do likwidacji.
Stopniowo, dzięki w miarę przystępnej cenie „garbusa” oraz wprowadzaniu w latach późniejszych nowych modeli (Transporter), Volkswagen awansował do grona największych producentów samochodów w Europie.

1973 rok - miała miejsce premiera Passata, a w roku 1974, po wyprodukowaniu blisko 12 milionów sztuk, zakończono produkcję Garbusów w fabryce w Wolfsburgu. Odtąd były one produkowane w Emden (do 19 stycznia 1978) i w Meksyku. 30 lipca 2003 zakończyła się produkcja w Meksyku.

1974 -Następcą Garbusa został Volkswagen Golf, który trafił do sprzedaży wiosną tegoż roku i został przyjęty entuzjastycznie. Sylwetka hatchback'a okazała się bardziej praktyczna niż Garbusa.

1975 - wiosną zadebiutował Polo i produkowany było w tej formie aż do 1981 roku, kiedy rozpoczęto produkcję drugiej generacji Polo.

1991 - Volkswagen otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce.

1992 - rozpoczął się kolejny polski rozdział w historii produkcji Volkswagenów - powstała firma „Volkswagen Poznań”, w której początkowo montowano, a później już produkowano w całości różne modele samochodów. Modelem flagowym poznańskiej fabryki stał się Volkswagen Transporter wytwarzany tu od początku 1994 roku. Aktualnie w Poznaniu produkowane są Transporter T5 oraz Caddy.

1997 - Volkswagen de Mexico S.A de C.V w zakładzie w Puebla rozpoczął seryjną produkcję Volkswagena New Beetle - reminiscencji Garbusa. W USA model ten, podobnie jak przed 40 laty Garbus wywołał prawdziwą „beetlemanię”.

W 1998 roku rozpoczyna się seryjna produkcja Lupo, który jest początkiem nowej generacji małych i oszczędnych samochodów koncernu VW, a także produkcja modelu Bora, sedana na bazie Golfa IV generacji.

2000 - powstało w Wolfsburgu Autostadt – „miasteczko koncernu Volkswagen”, w którym odwiedzający mogą nie tylko przyjrzeć się osiągnięciom koncernu w dziedzinie motoryzacji, lecz także interesująco spędzić wolny czas. Klienci odbierają tu kupione przez siebie samochody, które czekają na nich w jednej z dwóch szklanych wież - symbolach Autostadt.

2001 - w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu z taśmy zjechał 33.333.333. samochód. Tak wysoka liczba pojazdów wyprodukowanych w jednej fabryce to sukces niespotykany w historii motoryzacji.

1992 - roku Golf III został wybrany Samochodem Roku, a 14 listopada

2005 - Volkswagen Passat zdobywa drugie miejsce w rankingu samochodu roku

06.06.2009, 12:51 Cytuj | Zgłoś do moderacji

???

09.07.2009, 19:45 Cytuj | Zgłoś do moderacji

???

06.12.2009, 15:35 Cytuj | Zgłoś do moderacji
Dodaj odpowiedź